Logo gemeente Deventer, logo Kennis en Verkenning

Mediamix 2012

Inleiding

Deze rapportage bevat de derde evaluatie van de communicatiemiddelen die de gemeente Deventer inzet, de zogenaamde mediamix. Het gaat om internet, DeventerNu en DeventerNu TV.

Beschrijving

Twee beleidsdoelen staan bij deze peiling centraal:

  • De waardering onder bewoners over de afzonderlijke drie mediakanalen: DeventerNu in Deventer Post, DeventerNU TV en de gemeentelijke website, is minimaal een 7.
  • Het aandeel bewoners dat met deze mediamix wordt bereikt is ten minste 70%. Minimaal een van de kanalen moet hieraan voldoen.

Conclusies

Het eerste beleidsdoel is bereikt, aangezien de Deventenaren alle mediakanalen met een rapportcijfer 7 waarderen.
Ook het tweede beleidsdoel is ruimschoots gehaald. In totaal wordt 87% van de inwoners met de mediamix bereikt. Als we social media ook als kanaal opnemen, wordt met dit afzonderlijke kanaal 7% van de inwoners bereikt en gecombineerd met de andere drie kanalen eveneens 87% bereikt. Zouden de radio-uitzendingen van DRTV als kanaal worden toegevoegd dan wordt met dit afzonderlijke kanaal 11% bereikt en gecombineerd 88% bereikt.

 

Datum uitgave

04/09/2014

Publicatiegegevens

Gemeente Deventer
Team Kennis & Verkenning
Tel. 14 0570
E-mail: kenv@deventer.nl

Documenttype

Onderzoek

Bijlage